Garancia,csere,panasz


A panaszának közlését csak írásban fogadjuk el, melynek tartalmaznia kell az alábbiakat:A vásárló nevét, szállítási és számlázási címét, a vásárlás idejét.a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által kifogásolt árú,stb. -ról készült dokumentumok és/vagy képek csatololásaAz Eladó a panasz befogadásáról írásban tájékoztatja a vásárlót 3 munkanapon belül. 

A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, indoklással és az oda vonatkozó szabályzat ismertetésével.


Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése és  45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. sz.mell. alapján

Kellékszavatosság

A hibás árú/termék esetén a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint a Vevő kellékszavatossági jogát érvényesítheti az Eladóval szemben.Kellékszavatossági igény eseténKérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.


A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap után a Vevő dolga bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


Jótállás
Tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.


Jótállási jogok
Javítás vagy csere, kivéve, ha az igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a javítást vagy cserét nem kérte/kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
A Vásárló a javítási igényét az alábbi módok egyikén teheti meg:                                                                                  1. A Vásárló a fehermunkaruha@gmailcom email címen megküldi az Eladó részére a termék hibájának pontos leírását, melyet fényképekkel támaszt alá, majd a visszaigazolás után az alábbi címre elküldi a javitandó/cserélendő terméket.Rapid Group Kft. 4300 Nyírbátor, Szabadság tér 36. " Protect Munkaruha"                2. Személyese hozza be üzletünkbe, ahol felvesszük a jegyzőkönyvet a javításról. Protect Munkaruha, 4300 Nyírbátor, Szabadság tér 36. (hétköznapokon 9:00 - 17:00)


A javítási igény kezelésére a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet azonban speciális szabályokat határozott meg.

10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1év

100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2év

250 000 forint eladási ár felett 3év.

Hibás termék esetén a Vevő dönti el, hogy a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíti.
Termékszavatossági igény esetén a Vevő csak a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti.
Egy termék akkor számít hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét 2 évig a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,                                                 - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető             - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


Vevő az alábbi jótállási igényekkel élhet:
Eladónak a javítást  30 napon belül el kell végeznie. A határidő a javítandó termék átvételétől indul.
Ha a jótállási időtartam alatt termék első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a nem javítható, az Eladó köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Amennyiben a termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.


Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.


Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani 
ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagamennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.


Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult: 
az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:


E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, a termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a terméket a hiba miatt nem használhatt
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A csereigényt az üzemebe helyezéstől/vásárlástól számított 3 munkanapon belül lehet érvényesíteni.


Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.